Aanvraag voor retourneren van een herstelling (uitsluitend te gebruiken door onze lokale verkooppunten en dealers)
Voordat U een reparatie retourneert, vragen we U vriendelijk om even volgende punten te overlopen (dit in het belang van de klant:
1. Bouwjaar van het toestel: Het kan de moeite waard zijn om te overwegen of het nog rendabel is om een reparatietraject te starten voor oudere machines, rekening houdend met de huidige waarde van het apparaat.
2. Waarde van het toestel: Bij kleinere toestellen met een lage waarde kunnen de kosten van de reparatie mogelijk niet opwegen tegen de aanschafwaarde.
3. Staat van het toestel: Het kan voorkomen dat machines dusdanig versleten zijn dat reparatie niet opportuun is.
In veel gevallen is het wellicht voordeliger om een nieuw apparaat aan te bieden. Dit kan in volgend formulier: Aanvraag omruiltoestel
Indien voorgaande punten niet van toepassing zijn, kunt U het onderstaande RMA-formulier zo volledig mogelijk invullen voordat het toestel bij onze reparatiedienst aankomt?
Zorg ervoor dat U een duidelijke omschrijving van het probleem geeft, zodat wij de reparatie zo efficiënt mogelijk kunnen uitvoeren of op afstand kunnen anticiperen als het om een klein probleem gaat
dat misschien eenvoudig volgens onze instructies kan worden opgelost. Door deze aanpak beperken we gezamenlijk de kosten voor onze klanten en kunnen we hen bovendien snel van dienst zijn.
Zorg ervoor dat het te repareren apparaat vergezeld gaat van een volledig ingevuld RMA-formulier, zodat we de reparatie zo snel mogelijk kunnen uitvoeren.
Hou er rekening mee dat er kosten zijn verbonden aan elke reparatie, namelijk:
- Transportkosten
- Eventuele kosten voor een bestek / prijsopgave *
- Eventuele transportschade aan de herstelling door onvoldoende verpakking voordat deze wordt verzonden **
- Aanleveringsvereisten compressoren en stofzuigers ***
- Aanleveringsvereisten lasapparatuur en hogedrukreinigers ****
* De kosten voor een bestek/prijsopgave bedragen 53€
* De kosten voor een bestek/prijsopgave voor Rodcraft klein materiaal 31€
* De kosten voor een bestek/prijsopgave voor schroefcompressoren, dieselheaters, warmwater hogedrukreinigers en diesel- en benzinemotoren bedragen 83€
** De afzender is verantwoordelijk voor het correct aanleveren van de herstelling in de goede staat.
Indien de herstelling beschadigd wordt aangeleverd, zijn de kosten voor rekening van de afzender.
*** Ketel van stofzuigers en compressoren dienen leeg aangeleverd te worden. Indien dit niet het geval is, kan er een verwijderingsbijdrage in rekening worden gebracht .
**** Lastoestellen en hogedrukreinigers dienen respectievelijk met lastoorts en massakabel aangeleverd te worden en met HD-slang en gebruikte lans/vuilfrees (zie slijtage van de verbruiksonderdelen).
Anders kan de herstelling niet uitgevoerd worden.
Aanvraag voor retourneren
1. Voorwaarden voor Retourzending:
* Producten moeten in originele staat en verpakking worden geretourneerd.
* Retourzendingen moeten binnen 30 dagen na ontvangst van het product worden aangevraagd.
* Producten die beschadigd zijn of tekenen van gebruik vertonen, komen niet in aanmerking voor
retour.
* Bestelartikelen worden niet retour genomen
* Administratieve kost van 15% wordt aangerekend
2. Verzending van Retouren:
* Voeg het RMA-formulier bij de retourzending.
* Stuur de producten naar het volgende adres: [Retouradres].
* De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant, tenzij anders
overeengekomen.
3. Verwerking van Retouren:
* Na ontvangst en inspectie van de retourzending, ontvangt u een bevestiging door onze
klantendienst